حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم
سرخط خبرها

سفیر روسیه: خروج نیرو‌های روسیه از سوریه صحت ندارد| رقابتی بین ما و ایران در سوریه نیست

  • کد خبر: ۱۱۲۳۴۷
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
سفیر روسیه: خروج نیرو‌های روسیه از سوریه صحت ندارد| رقابتی بین ما و ایران در سوریه نیست
سفیر روسیه در سوریه تاکید کرد که خروج نیرو‌های روسی از سوریه صحت ندارد و حضور نظامی روسیه و ایران در سوریه قانونی و بنا به درخواست دولت مشروع و قانونی این کشور است.

به گزارش شهرآرانیوز، «الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در سوریه در گفتگو با روزنامه سوری الوطن درباره ماهیت نیرو‌های نظامی روسیه در سوریه و اوکراین تصریح کرد: رابطه‌ای بین واحد‌های نظامی روسیه در سوریه و اوکراین وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بیانیه‌های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و اردن در مورد خروج یا جابجایی نیرو‌های روسیه در سوریه گفت که هر یک از این واحد‌های نظامی اهداف خاص خود را دارند و نیرو‌ها و ابزار‌های مناسب را برای اجرای این اهداف در اختیار دارند.

یفیموف افزود: به عبارت دیگر تعداد نیرو‌های روسی در سوریه و استقرار و جابجایی آن‌ها در سراسر سوریه تنها بر اساس وظایف و وضعیت نظامی و سیاسی داخل این کشور تعیین می‌شود و ارتباطی به هیچ چیز دیگری ندارد. اجازه بدید یادآوری می‌کنیم که از زمان حضور نیرو‌های ما در سوریه در سال ۲۰۱۵ میلادی، تعداد آن‌ها به طور مکرر چه در جهت کاهش و چه در جهت افزایش تغییر کرده است.

یفیموف که نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امر توسعه روابط با سوریه است، در ادامه گفتگو با روزنامه الوطن درباره این بحث که ایران خلاء نیرو‌های روسی را پر خواهد کرد و بحث معادله جایگزینی ایران با روسیه مطرح شده، گفت که صحبت در مورد خروج نیرو‌های روسی از سوریه نیست و روسیه هیچ گونه رقابت یا "موازنه قوایی" به ویژه با ایران در خاک سوریه ندارد و هیچ خلائی وجود دارد و نمی‌تواند باشد. ارتش سوریه قبل از هر چیز‌ی کنترل اوضاع را در اختیار دارد. اما درخصوص نیرو‌های روسیه و ایران، این نیرو‌ها به صورت قانونی و به دعوت دولت مشروع و قانونی سوریه و با هماهنگی با آن حضور دارند و برای ایفای ماموریت‌های مختلف بدون رقابت تلاش می‌کنند؛ صرف نظر از تمایل دشمنان که چنین دروغ‌هایی را منتشر می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->